Khamis, Januari 10

Online

Akses Online pelbagai info jualan kenderaan lelong di paparkan di handphone anda antaranya list atau senarai kenderaan yang akan di lelong, harga, jenis jenama, tahun keluaran di daftarkan, tempat kenderaan di lelong atau lokasi penyimpanan kenderaan berkenaan. Sekurang-kurangnya info jualan lelong di kemaskini pada hari lelongan berkenaan atau 1 - 3 hari sebelum dan ada juga pihak pengendali lelongan maklumkan 7 - 10 hari sebelum lelongan dilakukan. 
Dengan akses online, anda sebagai pembeli individu kini boleh buat pembelian secara terus / direct atau beli kenderaan pada harga lelong. Lebih menarik, dengan akses online anda antara yang terawal dapatkan info jualan kenderaan lelong dan antara yang terawal masuk ke tempat / lokasi jualan kenderaan lelong berkenaan. Sebaiknya sebelum buat pembelian kenderaan lelong anda perlu buat pemeriksaan / inspection pada kenderaan bagi pasti keadaan / condition kenderaan yang sempurna. Ambil masa yang sesuai untuk anda buat pemeriksaan / inspection pada keadaan / condition kenderaan yang anda ingin beli. Elakkan buat pembelian kenderaan lelong jika anda kurang atau langsung tidak tahu mengenai proses serta prosedur pembelian kenderaan lelong. Pelbagai info yang sepatutnya anda ketahui mengenai pembelian kenderaan lelong.
Tindakan sebelum buat pembelian, apa yang sepatutnya dilakukan semasa buat pembelian dan perkara-perkara yang sewajarnya dibuat setelah buat pembelian. Yang dimaksudkan proses dan prosedur pembelian adalah berkaitan info-info yang amat perlu di ketahui. Jika sekadar tahu alamat, cuma tengok kenderaan cantik dengan harga murah dan anda buat pembelian serta kurang atau langsung tidak tahu mengenai proses dan prosedur. Itu sangat-sangat tidak membantu atau sekadar bergantung pada nasib samada nasib baik atau tidak. Jika sekadar sebahagian info saja yang anda ketahui mungkin pembelian yang dibuat agak kurang atau langsung tidak "memihak' pada anda.
Lelongline Resources adalah pihak yang menyediakan perkhidmatan panduan pembeian kenderaan lelong dengan menyediakan panduan Akses Online. Antara yang amat penting anda perlu tahu tindakan-tindakan sebelum, semasa dan setelah buat pembelian kenderaan lelong. "Tahukah anda ?" tentang kenderaan potong, kenderaan tiada kad pendaftaran atau geran, tiada dokumen, yang ada saman-saman tertunggak, tukar enjin tak endose, sambung pada komponen-komponen tertentu. Kaitan kenderaan dengan beberapa agensi antaranya tukarnama dengan JPJ, pemeriksaan dengan Puspakom, jika terlibat dengan saman samada polis atau JPJ dan kaitannya dengan pengubahsuaian enjin atau kenderaan import yang melibatkan pengesahan pihak kastam. Info yang sepatutnya anda ketahui khususnya mengenai makluman-makluman asas pembelian kenderaan lelong di maklumkan oleh pihak Lelongline Resources setelah anda daftar dan bayar fees services sebanyak RM 2 ribu. 
Info mengenai perkhidmatan panduan pembelian kenderaan lelong boleh di ikuti di www.lelongline.com atau untuk dapat penjelasan lebih lanjut direct CALL 0132552000